Jeg jobber bare med folk jeg liker

Jeg er selektiv og heldig.

De fleste vet hvem de liker.

Etter at jeg startet mitt eget rekrutteringsselskap i sommer, ble jeg møtt med mange gratulasjoner og klapp på skulderen. 

–Du er tøff, sier mange.

–Jeg gjør jo bare det jeg liker aller best: Jobber bare med folk jeg liker, svarer jeg.

–Hva mener du med det, spør mange.

Svaret er enkelt: Integritet.

Det handler om å forstå oppdraget.

Det handler om respekt for bedriften jeg jobber på vegne av.

Det handler om respekt for kandidatene som ønsker seg nye utfordringer.

Men det handler også om meg.

Jeg skal prestere, gjøre mitt aller beste for at rett person kommer på rett plass.

Mine oppdragsgivere skal lykkes i en rekrutteringsprosess.

Derfor har jeg valgt å jobbe bare med folk jeg liker. Det gjør det lettere – for alle.

Etter nesten 4 X 10 år i medie- og kommunikasjonsbransjen, vet jeg at erfaring er en positiv verdi. Mine egne erfaringer var bakgrunnen for at jeg satset, og startet mitt eget byrå.

For meg er det et privilegium og helt nødvending å velge mine kunder.

–Mister du ikke mange oppdrag, spurte en venn.

–Sannsynligvis, svarte jeg. Men jeg har det best sånn. Jeg tror også at mine oppdragsgivere liker at jeg er selektiv. Det står respekt av det.

Å rekruttere nye medarbeidere er alvor. Feilansettelser kan bli kostbart. Ikke bare for bedriften, men også for den nyansatte. Gjør jeg en god rekrutteringsjobb får Unike hoder nye oppdrag, samtidig bygger vi omdømme og merkevare. Derfor jobber jeg bare med folk jeg liker.

Jeg kan ikke jobbe med oppdragsgivere jeg ikke respekterer, kulturer jeg ikke kan assosiere meg med. Skal jeg kunne se kandidater i øynene, selge inn en mulighet, må jeg kunne stå inne for hva oppdragsgiverne har å tilby, faglig og kulturelt.

Det handler om at jeg tar min jobb på alvor. Forstår rollen og ansvaret når folk skal tilbys en ny jobb eller overbevises om at de burde flytte på seg, og forlate en jobb de antageligvis trives i.

Unike Hoder har spesialisert seg på rekruttering innen medie- og kommunikasjonsbransjen, både av administrative, kommersielle, tekniske og kreative hoder. Vår prosess er tydelig og resultatorientert.

Å like folk handler ikke bare om personkjemi. Som rekrutterer handler det selvsagt også om å finne den rette person til jobben. Når en stilingsprofil er klar, starter rekrutteringsprosessen. Unike hoder gjør grundig vurdering av søknader og CV-er. Vi bruker selvsagt personlighetstester, dybdeintervjuer og relevante caser eller oppgaver. I den prosessen sorteres kandidatene med rett bakgrunn, best erfaring, ferdigheter og personlige egenskaper, altså en profil som min oppdragsgiver ønsker.

Ordet bærekraft brukes ofte. For meg og Unike hoder handler bærekraft om å velge relasjoner som bygger tillit over tid, varige relasjoner. Skal jeg levere på mine egne forventinger og mine kunders forventinger, må jeg være selektiv. Skal jeg være god, må jeg være selektiv, velge oppdragsgivere jeg liker, da går jeg «all-inn».

Gjennom et langt liv i kommunikasjon- og mediebransje har jeg sittet på begge sider av bordet. En ting jeg sa til alle, uansett, hvilken side av bordet jeg satt på, var:

Engasjement er ubetalelig.

Med det mener jeg: at dersom en leverandør liker oppdragsgiveren, oppdraget og utfordringene, strekker man seg langt - til det ytterste for å vise sitt beste, levere best mulig.

Der er jeg nå.

Jeg vil vise de jeg jobber med, og de jeg jobber for, at jeg er den beste – for dem - og for meg selv.

Derfor jobber jeg bare med folk jeg liker.

Forrige
Forrige

Når en dør lukkes, åpnes en ny!

Neste
Neste

Selvsagt er erfaring en positiv verdi